سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | خانه | ارتباط با من | درباره من | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 983711 | بازدیدهای امروز: 40| بازدیدهای دیروز: 38
درباره خودم

جواب سوالات
سجاد
لطفا سوال خود را در قسمت نظرات وبلاک راه فضیلت مطرح کنید..و در این جا پاسخ سوال خود را ببینید: آدرس وبلاک راه فضیلت: http://tavasool.parsiblog.com/
لوگوی وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات
لینک های دوستان
اشتراک
 

 

سوال:سلام حاج آقا.من یه مدتیه که با یه دختری که از قبل میشناسم رابطه دارم . البته اونطوری که همه رابطه دارن نیست. بلکه فقط در حد احوال پرسی و چه خبر و از این جور چیز ها. به هیچ وجه هیچ گونه احساسات و عواطفی بین ما رد و بدل نمی شود.آیا این نوع رابطه مورد دارد.؟می توانید از طریق احادیث و روایات کمکم کنید.ممنونم.

نتیجه تحقیق نویسنده وبلاک راه فضیلت:
سلام علیکم ...ممنون از شما که سوال خود را با وبلاک
راه فضیلت در میان گذاشتید در مورد سوال شما باید عرض کنم که طبق فتوای حضرت آیت الله مکارم شیرازی فرمودند:
تجربه هاى مکرّر در مکرّر نشان داده که رابطه هاى دختران و پسران دام هاى شیطان است، و منجر به خلاف شرع مى شود. بنابراین تنها در صورتى که قصد ازدواج داشته باشند، آن هم به مقدارى که براى شناخت یکدیگر لازم است، مى توانند تماس بگیرند.
همان گونه که می دانیم شیطان برای رخنه کردن در وجود انسان از راه های مختلفی وارد می شود و برای این که دختر و پسری را به گناه بکشد اول این گونه وسوسه می کند که روابط فقط در حد احوال پرسی و بدون کلمات عاشقانه باشد و اصلا اول هر رابطه ای احوال پرسی است و یواش یواش عاشقانه می شود و هر گاه انسان با نا محرم خلوت میکند و لو در بین آن ها کلمه عاشفانه و یا شهوانی رد و بدل نشود شیطان وجود دارد همان گونه که در روایتی از امام باقر علیه السلام این گونه آمده است که حضرت فرمودند:
وقتى نوح علیه السلام قوم خود را به درگاه خداوند عزّ و جلّ نفرین کرد، ابلیس، که لعنت خدا بر او باد ، نزد وى آمد و گفت : اى نوح! ... در سه جا به یاد من باش ؛ زیرا ، من در یکى از این سه جا بیش از هر زمانى به بنده نزدیکم :هر گاه خشمگین شدى به یاد من باش ، هر گاه میان دو نفر داورى کردى به یاد من باش و هر گاه با زنى «نا محرم» تنها بودى و هیچ کس با شما نبود به یاد من باش «1».
همان گونه که از روایت معلوم است شیطان به نوح می گوید در جایی که با نا محرم خلوت می کنی من هم حضور دارد و معلوم است که حضور شیطان برای وسوسه است و وقتی که شیطان به نوح که پیامبر الهی است این گونه نصیحت می کند تکلیف ما معلوم است...
و شیطان همین نصیحت را به حضرت موسی هم می کند همان گونه که از معصومین نقل شده است که:ابلیس به موسى علیه السلام گفت:اى موسى! با زنى که به تو حلال و محرم نیست خلوت مکن ؛ زیرا هیچ مردى با زنِ نا محرم ، تنها نشد ، جز این که من شخصاً ، و نه یارانم ، با او باشم .«2»یعنی در خلوت با نا محرم شخص ابلیس حضور دارد نه یارانش که کم تجربه تر از خود او هستند
و اهل بیت در این مورد آن قدر احتیاط کرده اند که حتی صدای نفس گشیدن را هم محرک دانسته اند هان گونه که در روایت بسیار زیبایی از رسول گرامی اسلام نقل شده است که حضرت فرمودند:
کسى که به خدا و روز واپسین ایمان داشته باشد، شب را در جایى که زن نا محرم [صداى ]نَفس او را بشنود، نمى خوابد .«3»

لطفان نظرات و سوالات خود را در قسمت نظرات وبلاک راه فضیلت بنویسید..برای ورود به وبلاک راه فضیلت روی کلمه راه فضیلت کلیک کنید
 
منبع:
1: الإمامُ الباقرُ علیه السلام : لَمّا دَعا نوحٌ علیه السلام رَبَّهُ عَزَّ و جلَّ على قَومِهِ أتاهُ إبلیسُ لَعَنَهُ اللّه ُ فقالَ : یا نوحُ... اذکُرْنی فی ثلاثةِ مَواطِنَ ، فإنّی أقرَبُ ما أکُونُ إلى العَبدِ إذا کانَ فی إحداهُنَّ : اُذکُرْنی إذا غَضِبتَ ، و اذکُرْنی إذا حَکَمتَ بینَ اثنَینِ ، و اذکُرْنی إذا کُنتَ مَع امرأةٍ خالیا لَیسَ مَعَکُما أحَدٌ «میزان الحمه حدیث شماره 9571»
2: بحار الأنوار : عنهم علیهم السلام : قالَ إبلیسُ لموسى علیه السلام : یا مُوسى لا تَخلُ بِامرَأةٍ لا تَحِلُّ لکَ ؛ فإنّهُ لا یَخلُو رَجُلٌ بِامرَأةٍ لا تَحِلُّ لَهُ إلاّ کُنتُ صاحِبَهُ دُونَ أصحابِی«میزان الحکمه روایت شماره 9591»
3:قال رسول الله قال:مَن کانَ یُؤمِنُ باللّه ِ و الیَومِ الآخِرِ فلا یَبیتُ فی مَوضِعٍ یَسمَعُ نَفَسَهُ امرأةٌ لَیست لَهُ بمَحرَمَةٍ «میزان الحکمه روایت شماره 18757»




نویسنده: سجاد(چهارشنبه 90/4/22 :: ساعت 10:56 عصر)
نظرات ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ