سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | خانه | ارتباط با من | درباره من | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 983710 | بازدیدهای امروز: 39| بازدیدهای دیروز: 38
درباره خودم

جواب سوالات
سجاد
لطفا سوال خود را در قسمت نظرات وبلاک راه فضیلت مطرح کنید..و در این جا پاسخ سوال خود را ببینید: آدرس وبلاک راه فضیلت: http://tavasool.parsiblog.com/
لوگوی وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات
لینک های دوستان
اشتراک
 

 

سوال:من شراب خورده ام لطفا وضعیت نماز من چگونه است؟نماز نخوانم چون شنیده ام تا 40 روز پذیرفته نمی شود و...
نتیجه تحقیق نویسنده وبلام راه فضیلت:
سلام علیکم ممنون از این که سوال خود را با وبلاک راه فضیلت در میان گذاشتید در مورد سوال شما باید عرض کنم که :شراب خوری از گناهان بزرگ است، اما شما برای نماز و روزه مشکلی ندارید.
این تصور که شرابخوار تا چهل روز نماز ندارد و یا نماز خواندن هیچ ‌فایده‌ای ندارد، صحیح نیست،
آنچه در روایات آمده،این است که تا چهل روز نماز شرابخوار مورد قبول الهی قرار نمی‌گیرد . بین نماز صحیح و نماز (مورد قبول خداوند) فرق است ممکن است کسی شراب هم نخورده باشد ولی مثلا حضور قلب نداشته باشد و نمازش مورد قبول واقع نشود و...کسی که شراب خورده، موظف است که نمازش را بخواند، همان گونه که اگر مرتکب گناه دیگری مانند غیبت و تهمت شده باشد، مانع از آن نیست که عبادات دیگر را انجام دهد .
البته چنانچه جایی از بدن یا لباسش به واسطه شراب نجس شده باشد، باید پیش از نماز بشوید .اثر روحی و روانی شرابخواری تا مدّت‌ها باقی می‌ماند. با خوردن شراب روح انسان پاکی خود را از دست می دهد . شرابخواری موجب عدم قبولی نماز می‌شود، اگر چه در ظاهر نماز صحیح است و واجب شرعی خود را انجام داده است ، مگر اینکه توبه نماید و اثر گناه را از روان خود پاک کند.بنابراین اگر توبه نمایید نه تنها نمازتان صحیح است، بلکه می تواند مورد قبول خداوند نیز قرار گیرد، زیرا توبه گناه و‌آثار گناه را می شوید و پاک می کند.علی‌(ع‌) فرمود:
کسی ‌که‌ مست‌ کننده‌ بنوشد، تا چهل ‌شبانه‌ روز نمازش ‌قبول‌ نمی‌شود.«1»پیامبر(ص‌) فرمود: اگر در آن‌ چهل‌ روز بدون‌ توبه‌ بمیرد، خداوند او را از آب های‌ جوشان‌ جهنم‌ خواهد نوشانید «2»
گناه از هر نوع که باشد‌، مانع قبولی اعمال انسان می شود .در مورد شراب که تا 40 روز بیان شده‌ ، شاید به خاطر آن است که تأثیر آن در روح و روان انسان تا 40 روز باقی می ماند. در این چهل روز اگر چه خواندن نماز و گرفتن روزه و عبادات دیگر از او رفع تکلیف می کند و از گردن او ساقط می شود، اما مانع قبولی و ثواب و پاداش برای اعمال او می شود. مگر اینکه توبه نمایید و اثر آن گناه را با توبه از بین ببرد.بسیاری از گناهان می تواند مانع قبولی اعمال انسان شوند.بهترین چیزی که می تواند اثر گناه را پاک کند، توبه به درگاه خدا و لطف و رحمت و بخشایش خدا است.
لطفا نظرات و سوالات خود را در قسمت نظرات وبلاک راه فضیلت بنویسید برای ورود به وبلاک راه فضیلت روی کلمه راه فضیلت کلیک کنید راه فضیلت
منابع:
1:من‌شرب‌المسکر لم‌ تقبل‌ صلوته ‌أربعین ‌یوماً و لیله« بحارالانوار ، ج79، ص 138»
«بحار الانوار ج 79 ص ص ‌131»




نویسنده: سجاد(یکشنبه 90/6/27 :: ساعت 10:55 عصر)
نظرات ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ