سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | خانه | ارتباط با من | درباره من | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 983703 | بازدیدهای امروز: 32| بازدیدهای دیروز: 38
درباره خودم

جواب سوالات
سجاد
لطفا سوال خود را در قسمت نظرات وبلاک راه فضیلت مطرح کنید..و در این جا پاسخ سوال خود را ببینید: آدرس وبلاک راه فضیلت: http://tavasool.parsiblog.com/
لوگوی وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات
لینک های دوستان
اشتراک
 

 

سوال:سؤال من در مورد حجابه:آیا زنانی که در کشورهای اروپایی یا آسیایی زندگی می کنند و هیچکدام حجاب ندارند هم مثل زنان مسلمان ایرانی در قیامت مجازات می شوند و یا اینکه به دلایل اعتقادی و فرهنگی با آنان چنین برخورد نمی شود اگرآنان مجازات م یشوند از عدالت خدایی دور است زیرا در مذهب و فرهنگ آن ها حجاب اجباری نیست.واگر مجازات نمی شوند باز هم از عدالت خدا دور است که چرا بین بنده هایش تفاوت  گذاشته یعنی یکی به خاطر حجاب مجازات می شود و دیگری نمیشود .آیا جوابی برای این سؤال دارید که مرا قانع کند
نتیجه تحقیق نویسنده وبلاک راه فضیلت:
ممنون از این که سوال خود را با وبلاک راه فضیلت در میان گذاشتید ان شاالله عاقبت همه ما ختم بخیر شود در مورد سوال شما باید عرض کنم که اولا حجاب از ملزمات دین اسلام است و اگر بحث دین حل شود سوال شما هم حل خواهد شد
مردمى که به دین اسلام ایمان نیاورده اند،دو گروه اند:
1- گروهى که اصطلاحاً به جاهل مقصر و کافر معروفند. یعنى اسلام به آن ها رسیده و به حقانیت آن پى برده اند اما با لجاجت و سرکشى حاضر به پذیرش حق نیستند،که این گروه مستحق عذاب و خلود در آتش اند.و اگر حجاب هم نداشته باشند اولا به خاطر دین نداشتن به جهنم می روند و حجاب هم فرع دین است
2- گروهى که اصطلاحاً به جاهل قاصر معروفند،یعنى یا اسلام و پیام آن به آن ها نرسیده و یا بسیار ناقص و غیر واقعى به آن ها عرضه شده است به قسمى که اسلام را در ردیف ادیان هند و چین و حداکثر،یهودیت و مسیحیت مى پندارند، چنین افرادى به خاطر صداقت در دین و آیین خود اهل نجات مى باشند.
و اگر زنان مسلمان به خاطر حجاب نداشتن مجازات می شوند به خاطراین است که حقیقت به آن ها رسیده و آن ها مراعات نکرده اند و این اصلا با عدالت خداوند منافاتی ندارد
جواب تفصیلى در
اسلام دین حقى است، که مورد پذیرش و تأیید عقل سلیم بوده و دینى آسان و در دسترس است که دست یافتن به حقیقت آن امرى ممکن و آسان است و براى دست یافتن به این حقیقت، دو حجت «ظاهر و باطن» یعنى «پیامبران و اولیاى الهى و عقل» به انسان داده شده است.
اسلام با پلورالیزم دینى در تضاد کلى قرار دارد، زیرا پلورالیزم مبتنى بر این اصل است که عقاید گوناگون مساوى هستند و مسلمان و هندو و مسیحى و یهودى و... از شأن و منزلت مساوى برخوردارند و دلیلى بر بطلان هیچ عقیده اى وجود ندارد. زیرا حقیقت، دست نیافتنى است و دین هم امرى نسبى است که کاملا مضمونى شخصى دارد و نه تنها حقیقت و محتواى آن دست نیافتنى است و فقط هر کس برداشت خود را از دین دارد، بلکه حقایق متعدد و راه هاى فراوان و درست براى وصول به نجات و رستگارى وجود دارد.
چنین نظرى با دین اسلام که مجموعه ى اصول اعتقادات و فروع عملى و شرعى و اخلاقى است، کاملا ناسازگار است.(1) با این وجود، اسلام از نوعى تکثر سخن گفته و آن تکثر در مقام عمل یعنى روادارى و مدارا با کسانى است که از حقیقت اسلام دو رهستند. به عبارت دیگر مردمى که به دین اسلام، ایمان نیاورده اند دو گروه مى باشند:
1- گروهى که اصطلاحاً به جاهل مقصر و کافر معاند معروفند. یعنى اسلام به آن ها رسیده و آنان به حقانیت آن پى برده اند اما با لجاجت و سرکشى حاضر به پذیرش حق نیستند. این گونه افراد کافر، معاندند و مستحق عذاب دوزخ مى باشند، زیرا حق و حقیقت را شناخته اند و به سوء اختیار خود و با علم و عمد با آن مخالفت مى کنند. چنین گروهى که مى توانستند اهل نجات باشند هر چند هم در ظاهر رفتار خوبى داشته باشد، چون حق را پوشانده و با حقیقت، عناد و لجاجت ورزیده اند راه نجات را بر خود بسته، در نتیجه جایگاه خویش را انتخاب کرده اند.
2- گروهى که اصطلاحاً به جاهل قاصر معروفند. یعنى یا اسلام و پیام آن به آنها نرسیده و یا بسیار ناقص و غیر واقعى به آنها عرضه شده است به قسمى که اسلام را در ردیف ادیان هند و چین و حداکثر یهودیت و مسیحیت مى پندارند.
روشن است که این گروه چه در مناطق دور افتاده زمین زندگى کنند و چه در قاره اروپا و امریکا و مهد تمدن زندگانى بگذارنند. چون در عدم ایمان خود مقصر نیستند، به عذاب جهنم گرفتار نمى شوند. زیرا عذاب،گرفتارى گناهکاران تقصیر کار است و کسانى که پیام اسلام و حقانیت آن به آنها نرسیده یا غیر واقعى رسیده است، علم به حقانیت دین اسلام ندارند و در عدم پذیرش، خود مقصر نیستند تا گناهکار محسوب شوند.
متأسفانه چنان تبلیغات خلاف علیه اسلام زیاد است که هر گونه آزاداندیشى و حقیقت بینى را از بسیارى از مردم گرفته است به گونه اى که نمى توانند حق را از باطل تشخیص دهند. واقعیت این است که على رغم پیشرفت هاى سریع مادى، انسان معاصر از نظر معنویت پس رفته و عامل آن نیز استکبار جهانى و رسانه هاى تبلیغى و هنرى آن است که با تمام قوا در صدد تغییر و تحریف حقیقت اند. بنابراین
مردم بسیارى حتى در مهد تمدن، از اسلام و مکتب حیات بخش اهل بیت (سلام الله علیهم) بى خبر مانده اند و از آن بدتر، اطلاعات نادرست و غیر واقعى از اسلام به آنها داده شده، به گونه اى که دین رحمت و محبت و عدالت، دین خشونت و ظلم و ناعدالتى معرفى گردیده است.
بنابر نظر اسلام چنین افرادى اگر در دین و آیین خود - آنچه مبتنى بر فطرت است - صادق باشند، مثلا از دروغ بپرهیزند و به کارهاى خلاف انسانیت تن در ندهند،اهل نجات مى باشند و به رحمت الهى امیدوارند.
لطفا نظرات و سوالات خود را در قسمت نظرات وبلاک
راه فضیلت بنویسید برای ورود به وبلاک راه فضیلت روی کلمه راه فضیلت کلیک کنید راه فضیلت    راه فضیلت 




نویسنده: سجاد(دوشنبه 90/7/11 :: ساعت 7:2 عصر)
نظرات ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ