سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | خانه | ارتباط با من | درباره من | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 983052 | بازدیدهای امروز: 40| بازدیدهای دیروز: 49
درباره خودم

جواب سوالات
سجاد
لطفا سوال خود را در قسمت نظرات وبلاک راه فضیلت مطرح کنید..و در این جا پاسخ سوال خود را ببینید: آدرس وبلاک راه فضیلت: http://tavasool.parsiblog.com/
لوگوی وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات
لینک های دوستان
اشتراک
 

 

سوال:فلسفه قمه زنی چیست و از چه زمانی شروع شده است؟ افرادی قمه بر سرمی ‏زنند و برای مشروع جلوه دادن آن استناد به کار حضرت زینب می‏ کنند که سر خود را به محمل زدند آیا این مطلب صحت دارد؟ و این توجیه درست است؟
نتیجه تحقیق نویسنده وبلاک راه فضیلت:
دوست گرامی ممنون از این که سوال خود را با وبلاک راه فضیلت در میان گذاشتید ان شاالله که بتوانیم در عزا داری ها راه درست را طی کنیم که هم روح و هم جسم ما از این عزا داری ها بهره کافی را ببرند
قمه ‏زنی فلسفه صحیح اسلامی ندارد و شروع آن قرن‏ ها پس از حادثه عاشورا بوده‏ است. و هیچ دلیل و مستند قابل قبولی برای آن وجود ندارد.
در رابطه با قمه زنی نه تنها هیچ دستوری از ناحیه شرع بر آن نرسیده است بلکه در صورت مضر بودن برای نفس و بدتر از آن چهره نامعقولی از دین نشان دادن، قطعا حرام و نامشروع است.
در رابطه با روایتی که به حضرت زینب سلام الله علیها نسبت می ‏دهند باید گفت:
اولا:در باره این که حضرت زینب سر را به چوبه محمل زده باشد، در کتب معتبر تاریخی نیامده و ساخته و پرداخته برخی افراد فاقد معلومات است، خصوصا که محدث محقق مرحوم حاج شیخ عباس قمی این مساله را صحیح نمی داند.
ثانیا:چنانچه فرض کنیم که حضرت زینب به چنین عملی مبادرت کرده باشند، عمل حضرت زینب سلام الله علیها در چنین موردی حجت ‏شرعی نیست،چرا که تنها سیره و عمل پیامبر صلی الله علیه و آله و امام معصوم علیه السلام می ‏تواند ملاک عمل باشد.
ثالثا: اگر آن خبر صحت داشته باشد (که ندارد) ممکن است آن حضرت بدون اختیار و دراثر فشار و اندوه به چنین عملی مبادرت کرده باشد. در این صورت نیز این عمل قابل احتجاج نیست و نمی‏ تواند ملاک عمل دیگران باشد.
لطفا سوالات و نظرات خود را در قسمت نظرات وبلاک
راه فضیلت بنویسید برای ورود به وبلاک راه فضیلت روی کلمه راه فضیلت کلیک کنید راه فضیلت  راه فضیلت




نویسنده: سجاد(پنج شنبه 90/9/24 :: ساعت 1:39 عصر)
نظرات ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ