سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | خانه | ارتباط با من | درباره من | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 982952 | بازدیدهای امروز: 23| بازدیدهای دیروز: 62
درباره خودم

جواب سوالات
سجاد
لطفا سوال خود را در قسمت نظرات وبلاک راه فضیلت مطرح کنید..و در این جا پاسخ سوال خود را ببینید: آدرس وبلاک راه فضیلت: http://tavasool.parsiblog.com/
لوگوی وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات
لینک های دوستان
اشتراک
 

 

سوال:با سلام خدمت حاج آقا می خواستم بدانم سوال وجواب کردن نکیر ومنکر چه قدر طول میکشد وآیا گذر زمان برای برزخیاین مثل گذر زمان برای افراد زنده میباشد و چه زمانهایی بهتر است به زیارت اهل قبور برویم وچه زمانهایی ارواح در دنیای بیرون به گشت زنی می پردازند وآیا میتوانند به منزلشان برای سرک کشی بروند؟
نتیجه تحقیق نویسنده وبلاک راه فضیلت:
سلام علیکم ممنون از این که سوال خود را با وبلاک راه فضیلت در میان گذاشتید ان شاالله که بتوانم پاسخ قانع کننده ای خدمت شما عرض کنم ..
من فکر می کنم البته با توجه به بعضی از روایات گذر زمان برای افراد متفاوت باشد هم در سوال نکیر و منکر و هم در عالم برزخ برای کسی که ایمان به خدا داشته است و اعمال خوب و شایسته انجام داده است و زندگی دنیا را در بندگی خدا سپری کرده است اصلا گذر زمان را احساس نمی کند ولی کسی که در این دینا مشغول گناه و منکرات بوده است به خاطر سختی زمان برایش قابل تصور هم نیست و ممکن است یک دقیقه از زمان دنیایی برایش سالیان دراز طول بکشد ...همان گون گونه که در روایتی این گونه وارد شده است که:
روزى حضرت عیسى علیه السلام از کنار قبر جوان تازه گذشته اى که هنوز آب قبرش خشک نشده بود عبور مى کردند،به اذن خداوند متعال، جوان را زنده کردند.وقتى جوان زنده شد،چهره اى بسیار پیر و شکسته و حالتى رنجور و خسته داشت;گویى مدت طولانى از این جهان رفته است! حضرت عیسى(علیه السلام) از او پرسیدند:«چه مدت است که جان سپرده اى؟» جوان گفت: «چندین هزار سال!» سپس پرسیدند:«پس از مرگ بر تو چه گذشت؟» جوان گفت: «وقتى مرا به خاک سپردند، «نکیر» و «منکر» آمدند و سؤالاتى کردند، چون نتوانستم جواب دهم، مرا تازیانه اى زدند که قبرم از آتش پر شد و تا همین الآن مى سوختم!»حضرت از آن جا گذشت و دگر بار پیرمردىََ را که سالیان دراز از مرگش مى گذشت و نشانى از قبرش به جاى نمانده بود به اذن خدا زنده کرد.
 پیرمرد وقتى زنده شد،با نشاط و با جمال، جلوه مى کرد. حضرت از او پرسیدند: «چند وقت است که چهره در نقاب خاک کشیده اى؟» پیرمرد گفت: «هم اکنون، تا از دنیا رفتم مرا به خاک سپردند; «نکیر» و «منکر» آمند و از من سؤالاتى کردند; چون جواب دادم، باغى از باغ هاى بهشت بر من نمایان شد..
بهترین وقت ها برای اهل قبور :
1:ساعت مرگ
 
حضرت رسول اللّه (ص) فرمود: نمى گذرد بر میّتى سخت تر از ساعت مرگ شب اول قبر. پس رحم نمائید مردگان خود را بصدقه و اگر چیزى براى صدقه پیدا نکردى بدهى . پس یکى از شماها دو رکعت نماز بخواند در رکعت اول سوره حمد یکبار و قل هواللّه احد دو بار و در رکعت دوم حمد یکمرتبه و الهیکم التکاثر ده مرتبه و سلام بدهد و بگوید:
اَللّهُم َصلِّ عَلى مُحَمَدٍَوآلِ مُحََمدَو ابْعَث ثَوابَهاِالى قَبِر ذلِکَ اِلمِیَت فلان بن فلان اسم میت را ببَرَد
حق تعالى همان ساعت هزار مَلک بسوى قبرآن میّت مى فرستد که با هر ملکى جامه و حُلَّه مى باشد و تنگى قبر بر او وسعت یابد تا روز نفخ صور، و به خواننده نماز بعدد آنچه آفتاب بر آن طلوع کند حسنات داده شود و براى او چهل درجه عطا فرماید:«1»
2:شب های جمعه:

 در خبر است که در هر شب جمعه از ماه مبارک رمضان ارواح مردگان به منزل اهل و عیال مى آیند، سپس هر کدام از آنها با گریه هاى صدادار با خواهش و تواضع و گدائى فریاد مى زنند. اى اهل من ، اى فرزندان من ، اى خویشان من ،رحم و مهربانى کنید، چیزى براى ما بفرستید،خدا شما را رحمت کند، ما را بخاطر بیاورید، ما را فراموش نکنید؛ بر غربت و غریبى ما رحم کنید، به درستی که ما در زندان تنگ و اندوه و غم و زارى و سختى ماندیم پس رحم کنید.
در دعاها و صدقه ها بر ما بخل نورزید، شاید بتوسط دعا و صدقه شما خدا بر ما رحم کند. ما هم قبلا مثل شما بودیم دریغ کردیم و حال دستمان از همه جا کوتاه گردیده

لطفا سوالات و نظرات خود را در قسمت نظرات وبلاک راه فضیلت بنویسید برای ورود به وبلاک راه فضیلت روی کلمه راه فضیلت کلیک کنید راه فضیلت  راه فضیلت
منابع:
1:- منازل الا خره : ص 22.
2: منازل الا خره : ص 38 .





نویسنده: سجاد(جمعه 90/11/21 :: ساعت 10:37 عصر)

لیست کل یادداشت های این وبلاگ