سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | خانه | ارتباط با من | درباره من | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 983703 | بازدیدهای امروز: 32| بازدیدهای دیروز: 38
درباره خودم

جواب سوالات
سجاد
لطفا سوال خود را در قسمت نظرات وبلاک راه فضیلت مطرح کنید..و در این جا پاسخ سوال خود را ببینید: آدرس وبلاک راه فضیلت: http://tavasool.parsiblog.com/
لوگوی وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات
لینک های دوستان
اشتراک
 

 

سوال:من یه دختر با ایمان متوسط اما رو به بالا با حجاب "اما بابت گناه کبیره و بزرگی"  که قبلا کردم توبه کرده باشم و الان 5 سال ازون زمان میگذره واقعا از لحاظ جنسی و عاطفی به همسر نیاز دارم باید چیکار کنم تعداد خواستگار هام هم زیاد نیست!
نتیجه تحقیق نویسنده وبلاک راه فضیلت:
ممنون که سوال خود را با وبلاک راه فضیلت در میان گذاشتید امیدوارم که بتوانم پاسخ گوی سوال شما باشم ..
در مرحله اول از شما سپاسگزام که سوال خود را صادقانه مطرح کردید و خوشحالم از این که در ایمان خود در حال پشترفت هستید و از این که نوشته اید دختر با حجابی هستید برایتان آروزی موفقیت و شاد کامی دارم و مطمئن باشید به خاطر ایمان و حجابی که دارید خدواند شما را دوست دارد و از این که از گناه خود توبه کرده اید بیشتر نزد خداوند مقام و قرب پیدا کرده اید و خداوند شما را می بیند و شما را دوست دارد .
اما قسمت دوم کامنت شما که نوشته اید نیاز به همسر دارید و تعداد خواستکار هایتان هم زیاد نیست باید نکاتی را خدمت شما عرض کنم ان شاالله که کار کشا باشد.
نکته اول:دغدغه ازدواج در سنین جوانی، برای دختران و پسران جوان امری طبیعی است؛زیرا ازدواج یکی از مسائل اساسی زندگی است که در دوره جوانی اتفاق می‏افتد و یکی از چیزهایی است که سر نوشت انسان را رقم می زند.
جوانان در بهار جوانی خود علاوه بر مسئله ازدواج با مسائل مهم دیگر مانند ادامه تحصیلات،اشتغال،مسکن و مسائل سیاسی درگیر هستند و این مسائل تمام فکر و وقت آنان  را مشغول می‏ کند و مانند ابری تیره،بر همه ابعاد زندگی او سایه می‏ افکند. البته اهمیت این مسائل نباید موجب نگرانی شدید جوانان شود؛ به گونه‏ ای که دچار افت تحصیلی یا کاهش عملکرد فکری و اجتماعی آنان گردد و یا حتی در بعضی مواقع،از نظر روانی دچار مشکلات و بیماری شوند.
باید عرض کنم که ازدواج همة زندگی نیست تا تمام فکر خود را به آن مشغول کنید.افراط در هر امری، به همان اندازه مضر است که انسان نسبت به آن،بی مبالات باشد.اگر واقعاً این مسئله برایتان مهم است که باید هم باشد به جای بازی با افکار و توهمات منفی،در این زمینه مطالعه کنید و بر آگاهی خود بیفزایید تا هنگام انتخاب،بتوانید تصمیم صحیحی بگیرید.
نکته دوم:دربارة خواستگاری و قیافه ظاهری و مسائلی از این قبیل باید به آن توجه کنید،وجود تفاوت‏ های فردی در همه زمینه‏ ها است.انسان‏ ها از جهات مختلف با هم تفاوت دارند و گاهی این تفاوت‏ های فردی، موجب نگرانی بعضی افراد می‏ شود؛در حالی که اگر انسان وجود این تفاوت‏ ها را بپذیرد،دیگر جای نگرانی نیست.
البته ممکن است افرادی که بیشتر دنبال قیافه ظاهری هستند و از سایر معیارهای مهم ازدواج غافلند،بیشتر سراغ دخترانی بروند که ظاهری زیباتر دارند یا این که آرایش و ـ یا خدای نکرده ـ ولنگاری خودشان را بیشتر در معرض دید دیگران قرار می‏ دهند!!
قطعاً شما چنین چیزهایی را دوست ندارید و به عنوان امری ارزشی به آن نگاه نمی ‏کنید.بنابراین، تعدّد خواستگار، دلیل برتری دیگران نسبت به شما نیست. اینکه افراد کمتری به خواستگاری شما آمده ‏اند،دلیل بر نقص شما نیست. آنچه مهم است، طرز نگرش شما به این مسائل است و اینکه شما آن ها را چگونه ارزیابی کنید.
برخی از دختران وقتی خواستگاری برای دوست یا همسایة شان می‏ آید، شروع به منفی ‏بافی دربارة خود کرده و شخصیت خود را تخریب می‏ کنند؛حال آن که ممکن است این دختر را کسی در خیابان یا اتوبوس دیده و چشمش گرفته باشد.
این امر نباید شما را نگران کند و گمان کنید هیچ‏کس شما را دوست ندارد و از این بدتر، گمان کنید خدا شما را دوست ندارد!! نه هرگز چنین نیست. قرآن می‏ فرماید:چه بسا شما چیزی را دوست ندارید، ولی خیر شما در آن قرار دارد و چه بسا شما چیزی را دوست دارید، ولی آن چیز برای شما شر است.«1»
شاید زیاد شدن خواستکار برای شما شری باشد  و شما را مغرور کند و شما نتوانید طبق موازین درست انتخاب کنید و خداوند نمی‏ خواهد شما به آن شر مبتلا شوید و خداوند شر را متوجه دیگرانی می‏ کند که خودشان دنبال بدی‏ ها هستند و حجاب را رعایت نمی‏ کنند و با عرضه خود به دیگران،جلب مشتری می‏ کنند!!
بسیاری از این مشتریان و به اصطلاح خواستگارانی که با چشم ‏چرانی در کوچه،خیابان،پارک،دانشگاه و اتوبوس به سراغ آنان می ‏آیند، شرّ هستند و خداوند برای بندگان مؤمن و عفیف و پاکدامن خود، افرادی متناسب با آن ها را قرار داده است؛چنان که می‏ فرماید:افراد پاکیزه را برای افراد پاکیزه قرار دادیم و افراد خبیث را برای افراد خبیث «2» و باز خداوند در جایی دیگر می‏ فرماید:افراد مشرک، را برای افراد مشرک افراد زنا کار را برای افراد زناکار...».«3» خلاصه اینکه نباید از کمی خواستگاران خود و زیادی خواستگاران دیگران نگران باشید.خداوند می‏ خواهد کفو و همتای شما به خواستگاری شما بیاید. البته این به معنای آن نیست که شما در انتخاب همسر تحقیق نکنید و بی‏گدار به آب بزنید.
نکته سوم:معمولاً دخترانی که مشغول تحصیل هستند،خواستگاران ویژه خود را دارند و بسیاری از مردم می‏ گویند:فلان دختر فعلاً مشغول درس است و معلوم نیست که جواب مثبت بدهد لذا از خواستگاری منصرف می‏ شوند تا این که درس او تمام شود. به هرحال، جای هیچ نگرانی نیست.
شما اعتقادات خود را نه تنها زیر سؤال نبرید، بلکه آن‏ ها را تقویت کنید و هیچ تزلزلی به خود راه ندهید.متانت، عفت و پاکدامنی خود را کماکان به خوبی حفظ کنید که با ارزش ‏ترین متاع در پیشگاه الهی، همین ارزش‏ ها است:و زیاد بودن خواستکار دلیل بر خوب بودن کسی نیست همان گونه که کم بودن خواستکار دلیل بر بد بودن آن شخص نمی باشد و تنها ملاک خوبی برای همه انسان ها تقوا می باشد همان گونه که خداوند می فرماید:بهترین شما با تقوا ترین شما هاست«4»
همواره در زندگی به خداوند مهربان  که از مادر به انسان مهربان‏ تر است امیدوار باشید.شخصیت خود را تخریب و نسبت به خود منفی‏ بافی نکنید؛بلکه بیشتر به جنبه‏ های مثبت زندگی و شخصیت خود فکر کنید.
همیشه این فکر را به خود تلقین کنید که:من خوشبخت هستم و خوشبخت‏ تر نیز خواهم شد. خود را در تنهایی و انزوا قرار ندهید و بکوشید در تمام کارهای اجتماعی  که در خور شأن زن مسلمان است با حفظ حیا و پاکی مشارکت کنید. با دوستان با نشاط و شاد و در عین حال عفیف و مؤمن ارتباط داشته باشید و با آن ها معاشرت کنید و همه توکل تان به خداوند باشد.و از خداوند مهربان بخواهید که همسری خوب،سالم،مومن،و داری آیده آل های مورد نظرتان را به خواستکارتان بفرستد...ان شاالله که مشکلتان حل خواهد شد.

نظرات و سوالات خود را در قسمت نظرات وبلاک راه فضیلت بنویسید.برای ورود روی کلمه راه فضیلت کلیک کنید راه فضیلت.... راه فضیلت

منبع:
1:کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتالُ وَ هُوَ کُرْهٌ لَکُمْ وَ عَسى‏ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَ عَسى‏ أَنْ تُحِبُّوا شَیْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُون«بقره آیه 216»
2:الْخَبِیثاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَ الْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثاتِ وَ الطَّیِّباتُ لِلطَّیِّبِینَ وَ الطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّباتِ أُولئِکَ مُبَرَّؤُنَ مِمَّا یَقُولُونَ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَرِیم«نور:آیة 26»
3:الزَّانِی لا یَنْکِحُ إِلاَّ زانِیَةً أَوْ مُشْرِکَةً وَ الزَّانِیَةُ لا یَنْکِحُها إِلاَّ زانٍ أَوْ مُشْرِکٌ وَ حُرِّمَ ذلِکَ عَلَى الْمُؤْمِنِین «نور آیة 3»
4:یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیر «حجرات آیة 13»




نویسنده: سجاد(چهارشنبه 90/4/1 :: ساعت 4:19 عصر)
نظرات ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ